Wednesday, December 9, 2009

MESYUARAT PENTING PADA KHAMIS 10/12/2009 DI BANGUNAN MARA, KL.


THE TIME HAS ARRIVED!!!!!


Salam pertemuan kepada semua pljr2 JAD 1-5.

Saya ingin memaklumkan bahawa pihak MARA telah melantik saya sebagai salah seorang panel PENILAIAN & PEMILIHAN penerima biasiswa untuk program Master & PhD untuk sesi akademik 2010/2011.

Kami akan bermesyuarat pada Khamis 10/12/2009 di Tingkat 26, Bangunan MARA, KL jam 12 tgh.

Kepada calon2 JAD Batch 1 yang telah ditemuramah oleh saya pada 20, 21 & 22 Oktober 2009, masanya telah tiba untuk kita memilih siapa yang layak dinobatkan sebagai penerima anugerah biasiswa YPM untuk melanjutkan pengajian di peringkat Master.

Kepada calon2 berkenaan, masanya telah tiba untuk sdra-sdri memperbanyakkan solat hajat dan doa ke hadrat Illahi (serta iringan doa ayah bonda) untuk dimakbulkan oleh Allah Ta'ala.

Keputusan siapa yg dapat biasiswa itu telah ditetapkan oleh Allah Ta'ala melalui qada' dan qadar-Nya. Kita hanyalah perlaksana kepada ketentuannya.

Saya dah menjalankan tugas sebagai panel temuduga dan telah memberikan respon saya. Kini masa saya dan panel penilai yang lain untuk memilih siapakah yang benar-benar layak.

Tension.....tension...... Biasiswa Master dan Ph.D pastinya terhad! Baru 2 tahun belajar di Jepun untuk bachelor degree, tak puas lagi, kini nak buat Master dan seterusnya PhD.

Relaks... Saya pun nak relaks juga maklumlah sibuk memanjang....

Foto Atas: Tengah seronok menikmati jamuan serabai (apam masam2 manis dicicah dengan kuah lemak durian...) aduh! nikmat hidup di dunia Allah Ta'ala. Lokasi - Astaka Tun Sardon Zubir, Gelugor, Pulau Pinang, Jumaat 4 Disember 2009.


NASI KANDAR 'LINE-CLEAR".... Nikmat lagi....


Foto Atas: Dinner di Warong Nasi Kandar 'Line Clear', Jalan Penang, Georgetown, Pulau Pinang. Sedap x3... Saya adalah pelanggan tetap Nasi Kandar Line Clear sejak 10 tahun yang lalu. At least, setahun adalah 2-3 kali makan di Nasi Kandar Line Clear ni... Nak join ke?????? Tarikh: 4 Disember 2009.



Berbalik kepada pemilihan penerima anugerah biasiswa untuk program Master dan Ph.D, ingin saya ulang balik soalan cepumas saya pada sesi interview dulu. Ingat lagi?? Saya tanya, sdra/sdri nak buat Master ni untuk tujuan apa? Apakah sumbangan sdra/sdri kepada rakyat Malaysia? Apakah kebaikan yang boleh dinikmati oleh rakyat Malaysia dengan penyelidikan di peringkat Master dan Ph.D yang sdra/sdri laksanakan? Untuk suka2 sahaja ke?

Atau sdra/sdri SERIUS untuk sambung di universiti selama 2-3 tahun lagi untuk melakukan sesuatu pencapaian yang boleh dinikmati oleh kami (termasuk saya) di Malaysia yang melibatkan perbelanjaan tambahan setiap penerima anugerah sebanyak RM300,000 hingga RM400,000 seorang?


Apakah hasil penyelidikan sdra/sdri nanti hanya akan menguntungkan profesor dan universiti di Jepun sahaja?

Fikir-fikirkanlah.


Selamat Menjamu Selera dan Bertawakkal kepada Allah Ta'ala.

Dan Selamat mencurahkan bakti untuk agama, bangsa dan negara tercinta.

Salam,

Prof. Abdul Shukor.
Kota Kemuning.

No comments:

Post a Comment