Sunday, November 29, 2009

CORET-CORETAN HUJUNG MINGGU AHAD 29NOV 2009.

Salam Aidil-Adha untuk semua pljr2 JAD di mana sahaja anda berada.

Terlebih dahulu berbanyak Terima Kasih atas segala komen, feedback, cadangan yang anda semua nyatakan dalam blog Dekanjadunisel ini.

Pada saya, kesudian anda semua melawat dan berinteraksi dalam blog ini (termasuk ibu-bapa dan mereka yang terbabit dengan diri pelajar2 JAD) amatlah disanjung dan ini membuktikan keprihatinan semua pihak untuk berkongsi ide, maklumat dan pengalaman untuk kebaikan pelajar2 sekelian.
Moga2 aktiviti yang baik ini akan berterusan hendaknya.

Hari Sabtu 28 NOV 2009 merupakan hari yang meletihkan saya tetapi menceriakan. Sebelah paginya, saya buat gotong-royong dengan keluarga menggantikan air dalam kolam ikan kami, tambahkan anti-chlorine, anti-bakteria dan bersihkan sistem penapis dan pam air kolam ikan kami. Pada tengahari pula saya bergegas ke Ampang untuk menziarah Mak saya dan menilai prestasi bibik (pembantu rumah) yang menolong Mak saya. Malamnya pula saya, isteri dan anak2 melayan kedatangan tetamu ke rumah kami di Kota Kemuning, Shah Alam. Saya buat Bar-B-Que malam tadi.

Mana dia bebudak JAD yang janji nak datang ke rumah saya sempena Hari Raya Aidil Adha?? Kan hari tu dah janji nak datang. Kamu ni..... tak boleh buat appointment betul2 ke? Kan dah miss makan BBQ sedap-sedap......


Takpelah, lain kali kita organise lagi. Tengok foto-foto di bawah ni pun jadilah, Ramleeeeeeee.....


Foto Atas - Saya bergambar dengan cucu saya sementara anak sedara saya sedang memasak daging ayam, daging lembu, udang dan potatoes untuk di BBQ-kan.


Foto Atas- Seorang 'expert' yg sedang menilai keenakan daging BBQ - sampai lupa nak share dgn tetamu lain.....


Foto Atas - Gelagat makan oleh, dari kiri: anak saya, Luqman, tengah2, anak bongsu saya, Najmi dan paling kanan, cucu saudara saya, Akmal.


Foto Atas: Isteri saya turut menyediakan masakan Nasi Lemak Special 'Kota Kemuning' beserta sambal sotong rendam - Pedas tapi menyelerakan! Tulah...., kau orang tak nak datang......

Foto Atas: Bila lagi nak bergambar berdua-duaan! (berkenalan sejak di Form 2 - Tahun 1978)........ Ayam dan daging lembu BBQ tu banyak lagi.

OK. Selamat Menjamu Selera... dan Bertemu lagi.

Prof. Abdul Shukor
Kota Kemuning

No comments:

Post a Comment